close gnb layer
close gnb layer

  • i10
  • GB_120x54
    i20

  • i20 Active

  • ix20

  • i30 N
    NOVO

  • Novi i30
    NOVO

  • Novi i30 karavan
    NOVO
  • GB_120x54
    i40 Sedan
  • VF_GNB_120x54
    i40 Karavan
  • GB_120x54
    Elantra
  • Kona
    Kona
    NOVO

  • Tucson
  • DM_GNB_120x54
    Santa Fe

  • Grand Santa Fe

  • IONIQ EV Electric
    NOVO

  • IONIQ HEV Hybrid
    NOVO
  • Hyundai i20 Active – Urban runner / Gradski trkač

    listopad 11, 2016 - Webumna by Feđa Vukić
    Ovaj je automobil primjer izvanredne mimikrije. Kada ga pogledate izvana onda vidite nešto što su isprobali već mnogi proizvođači, od VW-a, preko  Rovera i Citroena sve do Dacie - uzme se micro ili mid size hatchback, dodaju mu se elementi izgleda obično asocirani uz off road ili slična vozila, nešto se povisi karoserija i - hop - evo lifestyle vozila koje, međutim, ima samo minimalnu, ako ikakvu, terensku mogućnost. Hyundai i20 Active samo tako izgleda, iako  izgleda bolje od svakog dosadašnjeg takvog pokušaja, ali to postaje jasno tek kad ga usporedite sa serijskim i20. Svi vanjski dodaci jesu kamuflaža nečega što taj automobil doista jest, a to je od tzv. crossovera, jako daleko. Hyundai i20 Active je inovacija na tržištu jer je riječ o maloj jurilici u kojoj radi trocilindrični aluminijski turbo benzinac s čipom pojačanom snagom  na 120 KS. I to je glavna stvar u ovom modelu. Naravno, možete se vi sporo voziti gradom na plac, na kavu ili na posao kroz gužvu i ovaj će vas model vrlo ugodno dovesti do cilja. Ali kad jednom čujete taj zvuk na tri tisuće obrtaja i više, postati ćete posve ovisni. Moram još malo o motoru i performansama pa ćemo poslije o izgledu. Hyundai je u trendu downsizeinga (skupa s Kiom) razvio taj motorčić  koji je u mojeg mlađeg sina, kad smo digli haubu, izazvao nevjericu: "Gle tata vidi se pod, ...toliko je mali motor". "Kao nekad sine", odgovorih.  Međutim, nekada su  motori u polupraznim prostorima pod haubom bili spori i slabi, a danas je sve drugačije. 20160704_184001 Podsjetio me i20 pomalo na nekadašnju Lanciu Deltu, tada hatchback srednje klase, danas su to dimenzije  compact klase, a verzija s 1.6 turbo motorm  i  140 KS bila je jednako eksplozivna kao i20 danas. Pa zašto onda izgleda kao da je nekakav Crossover a ne moderni sportski autić, k vragu? Međutim, kada se Active usporedi sa standardnim i20 onda se vide vrlo mudra i inovativna vizualna rješenja vanjštine. U unutrašnjosti, mislim, nema se što mijenjati jer je sve već toliko dobro kako je Schreyerov tim  smislio u svojoj koncepciji revolucioniranja od unutra prema vani. Kao i u standardnom modelu , sve je logično i lijepo raspoređeno da bi vozač ugodno obavljao svoj posao, s nizom mudrih i jednostavnih rješenja, poput različito dimenzioniranih ležišta za boce (vode, naravno) u vratima. Kao i u standardnom i20 vožnja je veliki gušt, plus eksplozivna snaga jednolitrenog motorčića. Izvana, ovaj model označuje veliki povratak kružnih rasvjetnih tijela na karoseriju, što nije odavno viđeno. Prednji dio u odnosu na standardni i20 izgleda diskretno ali bitno drukčije, baš zahvaljujući kombinaciji pravokutnih i zaobljenih lampi. Imajući na umu sve rečeno na temu upgrade modela i20 pitanje svih pitanja jest - za koga je točno ovaj model i tko su mu kupci? Prema strategiji jakog uključivanja dizajna u ukupnu percepciju marke i pojedinih modela reklo bi se da su  mladi urbani profesionalci ciljana skupina, dakle - ljudi koji su okolinski svijesni pa  traže vozilo niske potrošnje i emisije ali ipak vole dobar i brz auto, k tome još i udoban i praktičan. Ono što će biti posebno zanimljivo pratiti u bliskoj budućnosti jest kako će Hyundai odgajati i pratiti odrastanje svoje publike prema većim i skupljim modelima, prema obiteljskim vozilima i onima za posebne namjene? Skori početak prodaje modela Ioniq, ozbiljnog projekta u domeni hibrida i električnih vozila, će jasnije pokazati smjer budućeg razvoja.