close gnb layer
close gnb layer

  • i10
  • GB_120x54
    i20

  • i20 Active

  • ix20

  • i30 N
    NOVO

  • Novi i30
    NOVO

  • Novi i30 karavan
    NOVO
  • GB_120x54
    i40 Sedan
  • VF_GNB_120x54
    i40 Karavan
  • GB_120x54
    Elantra
  • Kona
    Kona
    NOVO

  • Tucson
  • DM_GNB_120x54
    Santa Fe

  • Grand Santa Fe

  • IONIQ EV Electric
    NOVO

  • IONIQ HEV Hybrid
    NOVO
  • Hyundai i20 – Mudro rješenje za smart city

    rujan 26, 2016 - Webumna by Feđa Vukić
    Moram priznati odmah - u stvarnom svakodnevnom životu vozim japanski kamion, odnosno SUV srednje veličine. To stoga jer sam prije nekog broja godina, primjereno uzrastu, shvatio da mi kralježnici treba visoko sjedenje, i samo to. Nisam, dakle, poludio za terenskom vožnjom ili radom na farmi, samo sam tražio udobnost i neinvazivnu pojavnost vozila. I točno sam to dobio - taj me automobil odlično služi i danas.
    Hyundai-i20-3 Zašto to naglašavam? U međuvremenu sam zbog potreba različitih medija vozio, probao, testirao veliki broj modela različitih proizvođača, no nikada nisam uspoređivao, odnosno - moje osobno mišljenje ili vlastiti izbor ne utječu na formiranje mišljenja o pojedinom modelu. Tako je i u ovom slučaju kada je tema Hyundai i20,  mid-size kompakt koji, vjerujem, označuje početak jedne posve nove filozofije korejske tvrtke. Zašto?

    Otkako  je Hyundai 2006. smjestio dizajn know-how u Europu i  pozicionirao Petera Schreyera na šefovsko mjesto razvoja,  u Frankfurtu se kroji budućnost modela. Mislim da je to pozitivno, a i šest nagrada Red Dot za dizajn u tri godine to na neki način potvrđuju. Da to je onaj Schreyer koji je 2011 bio Top Gear Man of the Year, u čijoj vitrini stoje brojne svjetske nagrade za dizajn a što se sve vozi ulicama oko vas a on je projektirao možete lako provjeriti na Wikipediji. Puno je toga.

    Oblikovanje vanjskog i unutarnjeg izgleda automobila u cijelom je svijetu, mislim, već desetak godina u krizi, a to stoga jer su  one avangardne filozofije dizajna s početka dvijetisućitih - kristalne forme s linijama koje se dijagonalno razvijaju ili sijeku po karoseriji i iznutra - svi  krivo shvatili i počeli ih zaobljavati do beskraja. Što se nerijetko pretvaralo u posve nelogične oblike za objekt koji se kreće a osobito u unutrašnjosti,  u skup kontrola s oblicima koji su izazivali vrtoglavicu. I to je bila manija koja je vladala deset godina i još traje. Unutrašnjost više a vanjština nešto manje modela Hyundai i20 najavljuje novo vrijeme. Unutrašnjost je super jednostavna i to mi se sviđa jer nema više neobičnih i uvrnutih oblika koji deskoncentriraju vozača. K tome, i20 je nevjerojatno mudro složen, tako da je baš svaka kontrola lako dohvatljiva i vizualno jedostavno čitljiva. A to volim. Mislim da je Schreyerova strategija da mijenja vizualnu filozofiju modela iznutra. Dokle će i kako stići vidjeti će se, no promjene su već počele i kod drugih proizvođača pa je to, reklo bi se, trend. Hyundai-i20-2-sideUz to što je iznimno jednostavan za korištenje, i20 u testnoj verziji s najboljom opremom ima baš sve za potpunu uključenost pa i sigurnost, od USB I AUX priključka do Bluetooth veze za uparivanje s telefonom. Još donedavno, to su nudli samo automobili visoke klase. Time je i20 vrlo primjeren za navike suvremenih vozača kojima je multmedija nužno i svakodnevno okruženje.

    Motorizacija i ovjes su besprijekorni. Model je bio opremljen s 1,2 benzinskim motorom s 62 kW što lagani automobil dinamično vuče i mjenjaču nedostaje samo šesta brzina da bi bio perfektan.  Prosječna potrošnja u praksi je bila 6,1 litara normalne kombinirane vožnje. u gradu nešto više a na otvorenoj cesti nešto manje, no  na instrumentnoj ploči postoji i pokazivač trenutne potrošnje kao linearna skala što je vrlo praktično za samokontrolu u tjeranju ovog živahnog automobila.

    U gradu je vrlo lak za upravljanje, dovoljno fleksibilan na manjim distancama i u skučenim uvjetima a na otvorenoj cesti (probana distanca Zagreb - Ljubljana i natrag)  sasvim praktičan i brz. Naravno, ne očekujte sportske performanse nego razumnu količinu brzine i ubrzanja. Imam samo jedan prigovor. Kako spadam u  više osobe imam mali problem s jednim elementom inače odličnih sjedala a to je naslon za glavu koji ima mali nagib prema napred i potiskuje glavu i vrat, pa kako nema mogućnost pomicanja po horizontali tako  ga je potrebno dići do kraja kako bi se namjestio. S obzirom na mogućnosti preklapanja stražnjih sjedala i20 može biti i vrlo praktično vozilo a novi  pravac u vizualnom oblikovanju, čini se, može ovom tehnički vrlo kvalitetnom proizvodu dati samo još više vrijednosti na tržištu. Hyundai-i20-1-side