close gnb layer
close gnb layer

  • i10
    NOVO
  • GB_120x54
    i20
    NOVO

  • i20 Active
    NOVO

  • ix20

  • Nova generacija i30
    NOVO
  • GB_120x54
    i40 Sedan
  • VF_GNB_120x54
    i40 Karavan
  • GB_120x54
    Elantra
    NOVO

  • Tucson
    NOVO
  • DM_GNB_120x54
    Santa Fe

  • Grand Santa Fe
    NOVO

  • IONIQ EV Electric
    NOVO

  • IONIQ HEV Hybrid
    NOVO
  • IONIQ – Moje prvo hibridno iskustvo

    Prosinac 16, 2016 - Webumna by Feđa Vukić
    Unatoč činjenici da su automobili na hibridni pogon, u raznim verzijama, s nama već više do desetljeća (a bogme i posve električni zauzimaju sve više prostora oko nas), tek sam prije nekoliko dana imao prilike steći svoje prvo iskustvo s - još uvijek - alternativnim načinom pogona individualnog transporta. Mnogi kažu da je to budućnost, odnosno čak i jedina alternativa, drugi pak nisu složni oko toga, no kako bilo, čini se da su različite mogućnosti pogona koji se ne oslanja samo na motor s unutarnjim izgaranjem doista ovdje da ostanu. A mogućnosti su vrlo raznolike i taj potencijal Hyundai želi iskoristiti u modelu Ioniq koji će prvi puta, u sklopu jedne tehničke cjeline i modela, nudi tri varijante pogona: hibridnu, plug-in hibridnu i posve električnu. Tjedan dana sam se družio s hibridnom verzijom ovog modela koji je nešto posve drukčije od svega što se do sada znalo o iskustvu korištenja automobila. Zaboravite onaj stari grubi pristup vozilu kao utilitarnom sredstvu - ovo je nevjerojatan skup napredne tehnologije i razlika Ioniqa prema uobičajenom automobilu je identična razlici računala prema analognom računalnom stroju. Uletio sam naglavce u korištenje Ioniqa i učio putem. Iskustvo prvo - nije svejedno kako ga uključujete, odnosno pritišćete gumb START. Treba ga samo kratko i lagano stisnuti i sustav se inicijalizira - doslovno. Vjerojatno će se dogoditi da nećete čuti pokretanje motora ali to je normalno - auto se stavlja u stand-by i čeka kretanje da bi odlučio koji će način pogona izabrati. Dalje - nije svejedno kako ćete iz automobila izaći nakon što ste ga (barem tako mislite) ugasili. Ostane li neki od sustava uključen, recimo ako ste priključili iPod za slušanje glazbe, automobil se neće htjeti zaključati nego će s vama komunicirati posebnim zvukom koji vas poziva da se vratite unutra i pogasite sve sustave. Trebate se naviknuti i na druge funkcionalnosti koje pomalo već postaju standardne - zvučno upozorenje kada vam je u prometu drugi automobil blizu ili kada se naglo približavate drugom ispred vas, također i samostalno usporavanje kada Ioniq procijeni da se prebrzo približavate drugom vozilu na autocesti. 1 Vožnja je u Ioniqu iznimno ugodna, posebno u najopremljenijoj verziji koja ima apsolutno sve, čak i grijanje/hlađenje prednjih sjedala te grijanje volana. No i bez tih dodataka svakako je za preporuku automatski mjenjač s duplom spojkom vrlo primjeren performansama vozila koje primarno služi za racionalizaciju potrošnje. Postoji i veliki displej na kojem možete odabrati funkciju praćenja tijeka energije. Ioniq je računalno podešen tako da sam bira pogone ili kombinaciju tri elementa: benzinskog motora, elektromotora i baterije. Stoga se nemojte iznenaditi ako se čak i pri velikoj brzini na autocesti benzincu priključi i elektromotor jer je smisao hibridnog pogona manje zagađenje okoline, ne samo u gradskim uvjetima pri malim brzinama, gdje se uglavnom elektro pogon najviše uključuje. Dakle, posve je moguće da i pri velikim brzinama oba pogona surađuju. Rezultat je fascinantan - Ioniq stvarno troši malo. Naravno, da bi ste u potpunosti osjetili zadovoljstvo što korištenjem ovakvog automobila manje prinosite emisiji stakleničkih plinova u atmosferu, a ujedno imate i više novaca na računu jer manje tankate, onda stvarno trebate voziti iznimno pozorno, s čim manje stiskanja papučice gasa i rezultati će biti fascinantni. U suprotnom, volite li agresivnu vožnju onda vam niti sva pametna tehnologija uštede neće pomoći. Drugim riječima - ukoliko volite opuštenu i vrlo udobnu vožnju a još ste i osjetljivi prema okolini, onda je ovo pravi izbor za vas. I da, Premium SE razina opreme ima i Infinity zvučnike. Doživljaj glazbe dok radi samo elektromotor je jedinstven.