close gnb layer
close gnb layer

  • i10
  • GB_120x54
    i20

  • i20 Active

  • ix20

  • i30 N
    NOVO

  • Novi i30

  • Novi i30 karavan
    NOVO
  • GB_120x54
    i40 Sedan
  • VF_GNB_120x54
    i40 Karavan
  • GB_120x54
    Elantra
  • Kona
    Kona
    NOVO

  • Tucson
  • DM_GNB_120x54
    Santa Fe

  • Grand Santa Fe

  • IONIQ EV Electric
    NOVO

  • IONIQ HEV Hybrid
    NOVO
  • Novi i30 – novo iskustvo vožnje

    listopad 4, 2017 - Webumna by Feđa Vukić
    Novi i30 doista je novi model, ne samo osvježena  izvedenica ili varijanta  postojećeg. To je očito prema svim elementima koje možete doživjeti tehnički ili estetički, dakle kroz sam doživljaj vožnje ili, jednostavno gledajući ga kao objekt. Počnimo od gledanja: novi i30 je ogroman pomak od izgleda starog modela s više nego jasnim utjecajem oblikovne filozofije ekipe Petera Schreyera. Nekadašnje izvijene linije i nepravilni valoviti oblici ustupaju mjesto jednostavnosti, pravokutnim oblicima i promišljenom odnosu dijelova u cjelini. Kako i priliči svakom dobro oblikovanom automobilu kroz povijest a koji rado pamtimo kao važan i lijep. Ne tiče se to samo vanjštine nego, još i više, unutrašnjosti, koja je sada, kao i na većini novih Hyundaievih modela, jednostavna, jasna i pregledna, kako i treba biti za vozača i suputnike, ali posebno za vozača. 6 Ali kada je o unutrašnjosti riječ, već je moguće govoriti  o vrlo promišljenoj tehničkoj razini dizajna, ne samo o izgledu. Naime, pojednostavnjivanje linija i oblika usko je vezano uz detaljno razrađen enterijer novog i30 koji je iznimno ergonomičan, kako na razini  shvaćanja funkcionalnosti tako i tehnički, jer je prepun praktičnih detalja za ugodnije korištenje proizvoda. U ovom se automobilu brzo i lako snalazite i posve se možete prepustiti vožnji. Kada je k tome model opremljen i prepoznavanjem skretanja s putanje i naprednim tempomatom, onda  obično upravljanje postaje vrlo posebno iskustvo. Te dvije funkcionalnosti daju novom i30 jednu važnu dimenziju, onu  dužih putovanja, što gradski kompakt pretvara u automobil sposoban za međugradske vožnje,  posebno u karavanskoj izvedbi. 2 Napredni tempomat prilagođava brzinu  kako na autocesti održavanjem razmaka ali i u gradskim kreni-stani situacijama. Funkcija održavanja pravca je posebno interesantna jer omogućuje dobru kontrolu upravljanja čak i onim vozačima koji su jako zaposleni s drugim  ne-vozačkim operacijama u vožnji. No oprez, to nije autopilot i neće odraditi sve ono što morate sami, a posebno ne na županijskim  cestama. Novi i30 nudi se s nekoliko benzinskih i u različitim inačicama jednog i vrlo korištenog 1.6 CRDI dizelskog motora. Testni auto je  bio opremljen 1,4 atmosferskim motorom od 100 KS, idealno za dobar spoj gradske i vožnje na otvorenoj cesti, no tko voli brže i jače ili štedljivije, postoje i takve opcije. Ova je posve u redu s 5,6 litara prosjekom na otvorenoj cesti i 7,7 u gradu, sa stalno funkcionirajućom klimom. Naposljetku, čini se da je novi i30 osmišljen kao središnji dio sustava, s karavanskom i fastback verzijom za opće tržište i N ultrasportskom izvedbom za posebno zahtjevne korisnike. Ta superbrza verzija pokazati će mnoge daljnje ambicije korejske tvrtke koja se posljednih godina izrazito pozicionira u auto sportu, a posebno angažiranjem Alberta Biermanna na vođenju serije N. Sportski karakter ovjesa novog i30 je očit u iskustvu vožnje, a  proizvođač tvrdi da je uz korištenje multilink ovjesa straga smanjio težinu karoserije za gotovo trideset kilograma ali istovremeno konstruirao šasiju upola otporniju na uvijanje.  I Sve to su dugo i uporno testirali na trkaćim pistama. U odnosu na prijašnji i30 sve se to itekako osjeća u novom modelu. Čekamo, dakle, još N verziju da vidimo dokle seže  potencijal inžinjerskog razvoja i primjene novih tehnologija.