Čak 3 modela Kone Electric postavila su rekord u dometu prilikom ispitivanja na poznatoj stazi Lausitzring! Izazov je bio jednostavan: s jednim punjenjem baterije svaki bi automobil trebao moći prijeći više od 1.000 kilometara. Potpuno električni SUV modeli uspješno su svladali test, poznat i kao “hypermiling”, te se s lakoćom zaustavili nakon točno 1.018,7, 1.024,1 i 1.026 km. Test je, uz realan domet, potvrdio i da je pokazatelj razine napunjenosti Hyundai Kone Electric vrlo pouzdan i broji postotke u skladu sa stilom vožnje.
Štednja energije kao izazov
Budući da niti jedan drugi proizvođač do sada nije napravio takav test, procjenama se pristupilo izrazito oprezno. Izračuni Hyundai tehničara postavili su teoretski domet između 984 i 1.066 km za simuliranu vožnju pri prosječnoj brzini u gradskom prometu. Ovo je bio izazov za timove, jer je vožnja na štedljiv način zahtijevala koncentraciju i strpljenje, pogotovo po zahtjevnom ljetnom vremenu.
Uvjeti vožnje
Tri gradska SUV-a snage 150KW/204PS vozili su različiti vozači podijeljeni u 3 tima tijekom 3 dana, a svi sustavi otpočetka su bili postavljeni jednako i nisu se mijenjali. Iako upotreba klima uređaja nije bila zabranjena, niti jedan od timova nije želio riskirati da klimatizirana vožnja smanji kilometre dometa. Iz istog razloga, čak je i radio ostao isključen cijelo vrijeme, kako bi se dostupna energija koristila samo za pogon. Uključeno je bilo samo dnevno svjetlo za vožnju kako bi se udovoljilo zakonskim zahtjevima za cestovni promet. Gume su bile standardne s malim otporom kotrljanja Nexen Nfera SU1 u veličini 215/55R17.
Prosječna brzina timova bila je između 29 i 31 km/h. Iako na prvi pogled ovo može zvučati sporo, ta je brzina tipična za gradske uvjete vožnje kada se uključe faktori poput prometne gužve, čekanja na semaforima i poštivanje ograničenja brzine na manjim cestama u stambenim naseljima.
Večer prije rekordne vožnje sva tri Kona Electric modela provjerili su i odmjerili Dekra inženjeri. Uz to, stručnjaci su usporedili odometre i zapečatili sučelje ugrađene dijagnostike, kao i sigurnosni poklopac ispod armaturne ploče te preko poklopca za utovar u prednjem odbojniku, kako bi se isključila bilo kakva manipulacija rezultatom.
„Ovim testom Kona Electric pokazala je svoj potencijal kao učinkovit i ekološki prihvatljiv SUV. To dokazuje njenu prikladnost za svakodnevnu upotrebu i pokazuje da bi, kada je riječ o našim električnim vozilima, eventualna zabrinutost zbog dometa trebala biti stvar prošlosti. ”
Jürgen Keller
Izvršni direktor Hyundai Motor Deutschland GmbH