Od hibrida do vozila na vodikove gorive ćelije, Hyundai je već tri desetljeća na čelu razvoja ekološki prihvatljivih vozila. Od hibrida do vozila na vodikove gorive ćelije, Hyundai je već tri desetljeća na čelu razvoja ekološki prihvatljivih vozila.

Hyundai slavi 30 godina inovacija u eko-mobilnosti

14.07.2020. - Novosti

Od hibrida do vozila na vodikove gorive ćelije, Hyundai je već tri desetljeća na čelu razvoja ekološki prihvatljivih vozila. Omogućavanje čiste mobilnosti i promicanje održive budućnosti ključni su elementi koji se odnose na Hyundaijev progresivni način razmišljanja. Iako su električni automobili i hibridi tek postali široko rasprostranjeni u posljednjem desetljeću, Hyundai je svoj prvi čisti električni automobil, Sonatu Electric Vehicle predstavio još 1991. godine. Premda je ovaj automobil nudio domet od 70 kilometara i maksimalnu brzinu od 60 km/h, sljedećih je godina Hyundai predstavio više EV koncepata s olovnim baterijama pa je 1994. godine otkriven električni automobil baziran na modelu Scoupe, s dometom od 140 km i najvećom brzinom od 120 km/h. Tijekom tog razdoblja Hyundai je također izvršio svoje prve eksperimente s hibridnim pogonskim sustavima. Prvi hibridni električni automobil tvrtke, koncept FGV-1, predstavljen je 1995. na Sajmu automobila u Seulu.

Krajem tisućljeća briga o okolišu postala je vrlo važna pa je Hyundai počeo razvijati vozila s gorivim ćelijama 1998. godine, a svoj prvi prototip automobila s gorivim ćelijama, koncept Santa Fe Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV) predstavio je 2000. godine s dometom od 230 kilometara. Na Sajmu automobila u Ženevi 2004. godine Hyundai je najavio svoj koncept gorivih ćelija druge generacije, Tucson FCEV, koji je opremljen novom litij-polimernom baterijom. Donio je niz tehničkih prednosti, uključujući snop gorivih ćelija od 80 kW i prošireni raspon vožnje od 300 kilometara, zahvaljujući 152-litarskim spremnicima vodika.

Hyundai: Lider u Elektrifikaciji Automobila i Inovacijama na Polju Vodikovih Gorivih Ćelija

Nakon dva desetljeća opsežnog istraživanja i inovativnih koncepata, tijekom 2010-ih, Hyundai se usredotočio na stvaranje električnih serijskih modela pa je tako ix35 Fuel Cell postao prvo komercijalno proizvedeno vozilo s vodikovim gorivim ćelijama na svijetu. Model ix35 imao je snagu od 100 kW i spremnik koji je sadržavao 5,64 kg vodika, kao i litij-polimernu bateriju od 24 kWh. U 2016. Hyundai je predstavio IONIQ, prvi automobil na svijetu koji je ponudio odvojene hibridne, plug-in hibride i potpuno električne pogonske sklopove u jednom tipu karoserije. IONIQ koristi tehnologiju Blue Drive za smanjenje emisije i poboljšanje performansi. Električna verzija sadrži litij-ionsku polimernu bateriju od 28 kWh i domet od 200 kilometara. Kasnije u 2018., Hyundai je najavio prvi svjetski kompaktni električni SUV – Konu Electric. Potražnja kupaca za Konom Electric nadmašila je sva očekivanja nakon lansiranja u Europu. Dostupan s dvije verzije kapaciteta baterija, 39,2 kWh i 64 kWh, potpuno električni SUV nudi domet do 484 kilometra s jednim punjenjem.

Nakon 30 godina inovacija u razvoju ekološki prihvatljivih vozila, Hyundai sada nudi najraznovrsniji asortiman električnih vozila na tržištu. S modelom NEXO, Hyundai je već u svojoj drugoj generaciji električnih vozila s gorivnim ćelijama, dok su ostali proizvođači na svom prvom modelu ili još uvijek samo razgovaraju o tome. Godina 2020. je za Hyundai “Godina elektrifikacije”, što znači da Hyundai do kraja godine planira ponuditi više od tri četvrtine svojih modela u Europi u elektrificiranim verzijama, kao i postati jedan od najvećih proizvođača vozila s nultom emisijom u Europi. Hyundai se ne zaustavlja samo na osobnim automobilima, već dovodi elektrifikaciju u druge aspekte mobilnosti – na trkače automobile i komercijalne kamione.

Pročitajte još

Interes potrošača za hibridna vozila značajno je porastao posljednjih godina. Osim što isporučuju niže emisije od modela s motorom s unutarnjim izgaranjem (ICE), hibridni automobili također pružaju vrhunske performanse vožnje prilagođavajući se svim cestovnim okruženjima i nude znatno veću učinkovitost goriva.

Kako Hyundaijeva hibridna tehnologija pruža poboljšano iskustvo vožnje za kupce TUCSON-a i SANTA FE-a

Interes potrošača za hibridna vozila značajno je porastao posljednjih godina. Osim što isporučuju niže emisije od modela s motorom s...
Redizajnirani Santa Fe s novom prednjom maskom i dizajnom djeluje bitno drugačije od svog prethodnika. Na prednjem kraju smještena je nova široka rešetka s dva različita dizajna mreže, a rešetka samim time djeluje upečatljivije.

Predstavljamo vam novi Hyundai Santa Fe

Redizajnirani Santa Fe s novom prednjom maskom i dizajnom djeluje bitno drugačije od svog prethodnika.Na prednjem kraju smještena je nova...
Hyundai N linija uspješno je demonstrirala svojim novim konceptnim vozilom RM20e što sve može postići elektrificirani pogonski sklop razvijen u suradnji s inovacijama Rimac Automobila.

RM20e razvijen u suradnji s Rimac Automobilima

Hyundai N linija uspješno je demonstrirala svojim novim konceptnim vozilom RM20e što sve može postići elektrificirani pogonski sklop razvijen u...