Hyundai IONIQ 5 N debitirao na Festivalu brzine u Goodwoodu i postavio nova mjerila za električna vozila visokih performansi te zabavu u vožnji
  • Kao prvo Hyundai N električno vozilo, IONIQ 5 N predstavlja novi segment električnih vozila visokih performansi usmjerenih na vozača kroz nove tehnologije i poboljšane mogućnosti na trkaćim stazama
  • IONIQ 5 N označava prvi korak u N strategiji elektrifikacije s budućim električnim N modelima koji slijede
  • IONIQ 5 N unapređuje tri stupa N performansi — Corner Rascal, Racetrack Capability i Everyday Sportscar — iskorištavajući motosport tehnologije
    Corner Rascal: ojačane karoserije i šasije pružaju veću torzijsku krutost i izravan osjećaj upravljanja, omogućujući relijem nadahnuto skretanje u zavojima s dvostrukim pogonom na kotačima
    Racetrack Capability: ovaj sportski model pokreću dva elektromotora čija se ukupna snaga povećava na 478 kW (650 KS) uz aktiviranu funkciju N Grin Boost
    Everyday Sportscar: N e-shift i N Active Sound pružaju osjećaj i zvukove kao kod vožnje ICE automobila visokih performansi (s unutarnjim sagorijevanjem)
  • Među ekskluzivnim značajkama performansi IONIQ 5 N su N Battery Preconditioning, N Race, N Pedal, N Brake Regen, N Drift Optimizer, N Torque Distribution, N Launch Control, N Grin Boost, N Active Sound +, N e-shift, N Road Sense i Track SOC.

Zapadni Sussex/Seoul, 13. srpnja 2023.

Automobil IONIQ 5 N tvrtke Hyundai Motor – prvi potpuno električni model visokih performansi marke N — doživio je svoju svjetsku premijeru na Goodwood Festivalu brzine u Zapadnom Sussexu, Engleska. IONIQ 5 N predstavlja budućnost elektrifikacije marke N i novi način za obožavatelje visokih performansi da elektrificiraju svoju strast za vožnjom na cesti i stazi.

Novo vozilo predstavlja dugogodišnju Hyundaijevu želju za ponudom visokokvalitetne mobilnosti uz N modele usmjerene na vozača. Marka N vratila se na Svjetsko prvenstvo u reliju (WRC) 2014. godine, a njezin kasniji uspjeh s višestrukim osvajanjem svjetskih prvenstava usadio je Hyundaiju pobjednički DNK, što se odražava u N modelima visokih performansi. Ovaj zamah nastavlja se s elektrifikacijom, budući da nagrađivani IONIQ 5 temeljen na E-GMP-u (Hyundaijeva namjenska platforma za baterijska električna vozila) pruža savršenu osnovu za stvaranje prvog N-ovog električnog automobila visokih performansi.

IONIQ 5 N uspostavlja Hyundai N kao tehnološku snagu unutar tvrtke Hyundai Motor i predvodi napredne tehnologije koje će biti zastupljene u svim Hyundaijevim električnim vozilima sa strateškim ciljem povećanja ukupne Hyundaijeve konkurentnosti. IONIQ 5 N predstavlja prvi korak u ovom strateškom pomaku s dodatnim električnim N modelima koji slijede.

“Hyundai N brend predstavlja tehnološko vodstvo unutar tvrtke Hyundai Motor”, poručio je Jaehoon Chang, predsjednik i izvršni direktor. “Pobjedničku kombinaciju N brenda čine tehnološko znanje i iskustvo u motosportu koji pomiču granice performansi vozila, što je rezultiralo stvaranjem IONIQ 5 N modela koji je promijenio igru za visoke električne performanse. Razvoj značajki ovog vozila dodatno će ojačati konkurentnost svih Hyundaijevih modela u budućnosti. Zbog toga postoji brend N.”

IONIQ 5 N kombinira standardne modele Hyundaijeve namjenske platforme za baterijska električna vozila (Electrified-Global Modular Platform ili kraće E-GMP) s N-ovim tehnologijama u motosportu i iskorištava N-ovu stručnost iz elektrificiranih ‘Rolling Labs’ koncepata (RM20e, RN22e i N Vision 74) kako bi maksimizirao visoku performanse električnog vozila i osigurao poboljšanje N-ova tri stupnja performansi: ‘Corner Rascal,’ ‘Racetrack Capability’ i ‘Everyday Sportscar’.

“IONIQ 5 N je razvijen da podigne zabavu tijekom vožnje na novu razinu korištenjem najnovijih tehnologija. Počevši s IONIQ 5 N, marka N ima cilj isporučiti zabavno iskustvo vožnje N-a bez obzira na benzin, električnu energiju ili vodik”, rekao je Till Wartenberg, potpredsjednik i voditelj N marke i motosporta u tvrtki Hyundai Motor te nastavio: “Da bismo to postigli, pomno smo pratili želje naših N obožavatelja kako bismo što bolje konfigurirali naš prvi potpuno električni N s ciljem elektrifikacije vozačke strasti naših najzahtjevnijih N entuzijasta.”

Pogon na sve kotače s dva motora nadahnut relijem koji podržava Corner Rascal mogućnost

Corner Rascal mogućnost IONIQ 5 N modela pruža jedinstveno iskustvo rezanja čak i najizazovnijeg zavoja. Hyundai ju je posebno dizajnirao kako bi maksimalno povećao zabavu tijekom vožnje uz održavanje stabilnosti tijekom kočenja i pri ulasku i izlasku iz zavoja. Ona počinje s poboljšanjima Body in white faze (BIW) u proizvodnji automobila u kojoj je okvir karoserije automobila spojen zajedno, s 42 dodatne točke zavarivanja i 2 metra dodatnih ljepila. Nosač motora i baterije je ojačan, dok su prednji i stražnji podokvir poboljšani radi bočne krutosti. Integrirane pogonske osovine (IDA) inspirirane Svjetskim prvenstvom u reliju, primijenjene su sprijeda i straga te su ojačane kako bi izdržale jači okretni moment elektromotora uz smanjenje neopružene mase s 21-inčnim kotačima od kovanog aluminija. Kako bi se poboljšao odziv upravljanja (vrijeme potrebno da se skretanje obradi u radijalne smjerove i da se vozilo stvarno okrene), stup upravljača IONIQ 5 N je ojačan boljom krutosti. Uz to, vozilo ima posebno podešen N R-MDPS (servo upravljač montiran na zupčanik) s višim omjerom upravljanja i poboljšanom povratnom spregom okretnog momenta. Ova poboljšanja rezultiraju boljim i izravnijim iskustvom upravljanja koje će vozačima uliti veće povjerenje tijekom vožnje.

Inteligentnoj N Pedal softverskoj funkciji je cilj postići karakteristike odzivnog upravljanja viđene u Hyundaijevim i20 N WRC-ovima, pobjednicima prvenstava. Oslanjajući se na sličnu tehnologiju koja se koristi u sustavu regenerativnog kočenja i-Pedala, N Pedal daje prioritet brzom i uzbudljivom skretanju u zavojima u odnosu na energetsku učinkovitost. Korištenjem sile usporavanja, stvara se agresivan prijenos težine, što rezultira oštrijim ulaskom u zavoj.

N Drift Optimizer pomaže vozačima u driftanju, odnosno održavanju kuta zanošenja balansiranjem više kontrola vozila koje odgovaraju na unose u stvarnom vremenu. Integrirana funkcija Torque Kick Drift omogućuje vozaču da simulira akciju udarca spojke kao kod ICE vozila (s motorima s unutarnjim izgaranjem) sa stražnjim pogonom za scenarije vožnje koji zahtijevaju neposrednije pokretanje zanošenja. To je rezultat sofisticirane tehnologije elektroničkog upravljanja.

N Raspodjela zakretnog momenta pruža potpuno varijabilnu prednju i stražnju raspodjelu zakretnog trenutka koja se može podesiti na 11 razina. e-LSD (elektronički diferencijal s ograničenim proklizavanjem) na stražnjoj osovini optimizira performanse i kontrolu u zavojima. Dodatni senzori kotača i veći kapacitet prigušenja s povećanom veličinom prigušivača proširuju raspon performansi elektronički kontroliranog ovjesa.

Tehnička unaprijeđenja – poboljšani PE sustav i hlađenje baterije, pojačana snaga…

Ovo moćno električno vozilo koristi nekoliko tehničkih poboljšanja. Njegova dva električna motora se vrte do 21.000 okretaja u minuti dajući 478 kW/650 KS s uključenim N Grin Boostom. To je rezultat dvostupanjskog pretvarača s povećanom energetskom učinkovitošću za veću izlaznu snagu iz nove baterije od 84 kWh.

Nekoliko ekskluzivnih značajki pomaže u praćenju performansi. N Grin Boost maksimizira ubrzanje povećanjem snage, a N Launch Control pruža tri različite razine trakcije za najbrži mogući start, omogućujući vozačima da pokrenu svoje vozilo poput profesionalnog trkaćeg automobila. Track SOC (stanje napunjenosti) automatski izračunava potrošnju baterije po krugu.

U usporedbi sa svojim konkurentima, IONIQ 5 N ima veću otpornost na gubitak snage uzrokovanu toplinom, odnosno gubitak maksimalne snage zbog pregrijavanja.

Sustav upravljanja toplinom baterije je poboljšan s povećanim područjem hlađenja te boljim hladnjakom motornog ulja i baterije. Neovisni radijatori za bateriju i motor povećavaju otpornost IONIQ 5 N na degradaciju performansi prije i tijekom intenzivne vožnje na stazi.
Prije vožnje vozač može upotrijebiti N Battery Pre-conditioning opciju za optimizaciju baterijskih ćelija na energetski najučinkovitiju temperaturu odabirom između ‘Drag’ načina rada za kratki nalet pune snage ili ‘Track’ načina rada koji optimizira najnižu moguću temperaturu baterije za više krugova.

Značajka N Race dodatno optimizira izdržljivost električnog automobila na stazi, dajući vozačima izravniju kontrolu nad potrošnjom energije. N Race primjenjuje pristup izveden iz motosporta za maksimiziranje resursa u najbržem mogućem vremenu. Iako bi ova vrsta promjene postavki obično zahtijevala tim mehaničara i opreme, IONIQ 5 N je nudi u samo nekoliko pritisaka gumba.

Uz N Race, vozači imaju strateški izbor da daju prednost ‘izdržljivosti’ ili ‘sprintu’. ‘Izdržljivost’ povećava domet na trkaćoj stazi. To se postiže ograničavanjem vršne snage, što rezultira sporijim porastom temperature. Usporedno, ‘sprint’ daje prednost snazi i pruža kraće nalete pune energije. To će pomoći vozačima u lakšem postizanju osobnih ciljeva u vožnji.

IONIQ 5 N može se pohvaliti N-podešenim kočnicama koje predstavljaju Hyundaijev najsnažniji kočioni sustav dosad. On sadrži prednje diskove promjera 400 mm i stražnje promjera 360 mm. Ove kočnice izrađene su od novih, laganih materijala i optimiziranog protoka zraka za poboljšanu učinkovitost hlađenja. Osim toga, regenerativni kočioni sustav reinterpretiran je u IONIQ 5 N kako bi se poboljšale sveukupne performanse kočenja. On služi kao primarni izvor kočione sile, dok mehaničke kočnice dopunjuju dodatnu kočionu silu kada je to potrebno, osiguravajući povećanu izdržljivost na stazi.

Hyundai N inženjeri dizajnirali su N Brake Regen, kočioni sustav razvijen posebno za IONIQ 5 N. On nudi do maksimalnih 0,6 G sile usporavanja — što je vodeća brojka u industriji — samo kroz N Brake Regen i ostaje uključen pod aktivacijom ABS-a s najviše 0,2 G. Rizik od slabljenja kočnica zbog relativne težine električnog automobila sveden je na najmanju razinu povećanjem regeneracijske snage kočenja, što rezultira nižom kočnom silom koja se primjenjuje na mehaničke kočnice.

Besprijekorno spajanje N Brake Regen sustava i hidrauličkih kočnica stvara glatki prijelaz koji je vozaču neprimjetan. Štoviše, kočenje lijevom nogom omogućuje istovremeni rad papučice kočnice i gasa tijekom vožnje na stazi.

Vrhunska tehnologija koja pruža bolju zabavu u svakodnevnom sportskom automobilu

Kao svakodnevni sportski automobil, IONIQ 5 N pruža zanimljiv osjećaj mijenjanja stupnjeva prijenosa i emotivnu vožnju kroz integrirani N e-shift i N Active Sound +. N e-shift pruža osjećaj kontrole nad isporukom snage i kod mijenjanja brzina, dok N Active Sound + radi kako bi isporučio ne samo futuristički električni zvuk, već i zvukove motora i ispušnih plinova kao kod ICE automobila (s motorima s unutarnjim sagorijevanjem) koji pružaju zanimljivije iskustvo za upravljačem. Zajedno povećavaju zabavu i užitak u vožnji simulirajući osjećaj trzaja i zvuk vozila s pogonskim motorom.

N e-shift simulira promjenu stupnja prijenosa kontroliranjem okretnog momenta motora i osjećaj trzaja između stupnjeva prijenosa. Kao rezultat toga pruža preciznije, interaktivno iskustvo vožnje koje se čini bližim automobilima s motorima s unutarnjim sagorijevanjem (ICE) nego prethodnim električnim vozilima.

N Active Sound+ uparen je s N e-shiftom kako bi poboljšao iskustvo vožnje električnog vozila stvaranjem privlačnijeg i uzbudljivijeg osjetilnog iskustva za vozača. Uključuje sustav s 10 zvučnika (osam unutarnjih i dva vanjska) koji nudi tri različite zvučne teme. Tema ‘Ignition’ simulira zvuk N-ovih 2.0T motora, a ‘Evolution’ pruža karakterističan zvuk visokih performansi inspiriran RN22e. Tema ‘Supersonic’ jedinstveni je koncept inspiriran dvomotornim borbenim zrakoplovima s promjenjivom glasnoćom tijekom skretanja. Cilj N Active Sound+ je pružiti vozačima akustičnu referencu za mjerenje snage koja se koristi.

IONIQ 5 N također je opremljen značajkom N Road Sense koja automatski preporučuje aktivaciju N načina rada kada se pred vama nađu vijugave ceste, što vozačima omogućuje maksimalno uživanje u svakoj sekundi vožnje (samo za EU).

Kao i standardni IONIQ 5, njegova N verzija opremljena je sustavom Vehicle-to-Load (V2L) koji vozaču omogućuje korištenje pohranjene energije iz visokonaponske baterije za punjenje uređaja poput e-bicikla ili kućanskih aparata — čak i kada je vozilo ugašeno.

Dizajn koji prati poboljšane performanse i potiče strastvenu vožnju

Vanjski izgled IONIQ 5 N modela sadrži brojne elemente dizajna koji prate poboljšane performanse, kao što su kontrastni crni ukrasi i stražnji spojler u obliku krila. Oni naglašavaju sportske aspekte modela i maksimiziraju njegov potencijal vožnje.
N model dodatno se razlikuje od standardnog IONIQ-a 5 drugačijim proporcijama. Ukupno je 20 mm niži, 50 mm širi pri dnu za smještaj širih guma i 80 mm duži zbog istaknutijeg difuzora.

Na prednjoj strani nalazi se grafička N maska s funkcionalnom mrežicom, zajedno sa zračnom zavjesom i sklopkama za dodatno hlađenje. Usni spojler prolazi preko donjeg dijela branika kako bi naglasio njegove sportske performanse. Ekskluzivna EV N narančasta boja na dnu crnog poklopca prednjeg branika nastavlja se duž bočnih pragova, dajući IONIQ 5 N modelu izgled spreman za trkaću stazu.

Taj je dojam dodatno pojačan kovanim 21-inčnim aluminijskim kotačima koji su omotani gumama 275/35R21 Pirelli P-Zero visokog prianjanja za poboljšanu vožnju i upravljanje te bolje prianjanje na stazi.

Straga istaknuti krilni spojler karakterističan samo za N verziju, zajedno sa stražnjim difuzorom s narančastim detaljima i otvorom za zrak, pomažu kontrolirati protok zraka kako bi se podržale optimalne aerodinamičke performanse, dodatno ističući sposobnost visokih performansi IONIQ-a 5 N i njegov “agresivni” stil. U spojler je integrirano trokutasto HMSL stop svjetlo koje se nalazi isključivo u N linijama. Ispod stražnjeg poklopca nalazi se N-exclusive crni poklopac odbojnika s reflektorskom grafikom zastavice. Tu je i brisač stražnjeg stakla.
Unutrašnjost IONIQ 5 N uredno prenosi izgled N obitelji s primjenom unikatnih elemenata s oznakom N, uključujući upravljač, sjedala, rubne ploče vrata, metalne papučice i slično te je ona optimizirana za vožnju stazom.

Novodizajnirani N upravljač po prvi put uočljivo sadrži N logo, okružen N tipkama koje postavljaju željeni način vožnje, raspoređene prema preferencijama vozača. Načini vožnje mogu se prilagoditi i uskladiti sa svakim gumbom u raznim kombinacijama kako bi se maksimalno povećala zabava tijekom vožnje. Gumb N Grin Boost omogućuje trenutni i intuitivni pristup za maksimalno ubrzanje i zabavu u vožnji.

Središnja konzola IONIQ 5 N modela optimizirana je za vožnju na stazi sa štitnicima za koljena i potporom za potkoljenice, kao i kliznim naslonom za ruke. Proširenje na donjem dijelu konzole povećava krutost za dodatnu podršku sportskoj vožnji. Za svakodnevnu upotrebu ovaj model također nudi C-tip USB, bežični punjač i držače za čaše.

N sjedala imaju ojačane podupirače za gornji i donji dio tijela koji cijelo vrijeme održavaju stabilan položaj u vožnji. N sjedala postavljena su oko 20 mm niže u usporedbi s osnovnom specifikacijom i dizajnirana za kupce koji traže vozne karakteristike visokih performansi. N amblemi su raspoređeni sprijeda i straga na sjedalu s osvjetljenjem dobrodošlice sprijeda. Dvobojni dizajn sjedala prenosi se i na stražnji dio.

Zbog prirode N vožnje, pedale IONIQ 5 N optimizirane su za kontakt stopala u scenarijima vožnje na stazi koji uključuju preupravljanje, zanošenje i proklizavanje, smanjujući rizik od proklizavanja stopala. Oslonac za noge optimiziran je za održavanje stabilnog položaja tijekom vožnje u svakom trenutku, uključujući i trenutke snažnog usporavanja.

Nova tema zastavice s kockicama može se pronaći na metalnim papučicama i osloncu za noge te na rubnim pločama vrata, predstavljajući motosportski duh marke N.

Slično kao i kod standardnog IONIQ-a 5, održivi materijali se primjenjuju i u njegovoj N verziji. Sjedala, obloga, obloge vrata, pod i naslon za ruke koriste ekološki materijale kao što su: šećerna trska, reciklirane PET boce, biljne plastične pređe i prirodne vunene pređe, ekološki obrađena koža s biljnim ekstraktima i bio boja s biljnim ekstraktima.

IONIQ 5 N na Festivalu brzine u Goodwoodu 2023.

IONIQ 5 N je zauzeo središnje mjesto na Festivalu brzine u Goodwoodu 2023. N brend je postavio namjenski štand na kojem je bilo izloženo nekoliko vozila, uključujući i20 N WRC, N Vision 74, RN22e i novootkriveni IONIQ 5 N. Osim toga, štand je sadržavao razne zabavne komponente za posjetitelje, kao što su simulatori utrka i foto kabine.

Vrhunac prisutnosti brenda N u Goodwoodu bio je ekskluzivni ‘N Moment’ koji se održao tijekom kultnog uspona na brdo Goodwood. Sve je kulminiralo predstavljanjem novog IONIQ-a 5 N i svjetskim debijem izložbenog automobila marke N ‘IONIQ 5 N Drift Spec’.

 

POGLEDAJ SPECIFIKACIJE VOZILA

 

O tvrtki Hyundai Motor

Osnovana 1967. godine, tvrtka Hyundai Motor prisutna je u više od 200 zemalja i s više od 120.000 zaposlenika posvećenih suočavanju sa stvarnim izazovima mobilnosti diljem svijeta. Na temelju vizije brenda ‘Napredak za čovječanstvo’, Hyundai Motor ubrzava svoju transformaciju u pružatelja rješenja za pametnu mobilnost. Tvrtka ulaže u napredne tehnologije kao što su robotika i napredna zračna mobilnost (AAM) kako bi donijela revolucionarna rješenja mobilnosti, dok slijedi inovacije za uvođenje budućih usluga mobilnosti. U potrazi za održivom budućnosti, Hyundai će nastaviti s naporima da uvede vozila s nultim emisijama opremljena vodećim tehnologijama vodikovih gorivih ćelija i EV tehnologijama.
Više informacija o Hyundai Motoru i njegovim proizvodima možete pronaći na: www.worldwide.hyundai.com ili www.globalpr.hyundai.com