Sigurnost prije svega: kako IONIQ 6 čini vožnju sigurnijom

Hyundai Motor nedavno je lansirao IONIQ 6, drugi model u svojoj liniji IONIQ modela posvećenih baterijskim električnim vozilima (BEV).

Electrified Streamliner za svoju izvanrednu učinkovitost i inovativnost koristi održive materijale kako bi zadržao povjerenje kupaca električnih vozila. IONIQ 6 opremljen je nizom naprednih tehnologija, personaliziranim prostorom i značajkama i tako nudi prošireni domet kojim redefinira granice električne mobilnosti.

Po prvi put europski model Hyundai dizajna, IONIQ 6, ima najsuvremeniji sustav inteligentnog prednjeg osvjetljenja (IFS) s Matrix Beam LED prednjim svjetlima koja se mijenjaju ovisno o situaciji na cesti. IFS ima automatsku funkciju djelomičnog isključivanja dugih svjetala koja ometaju druge vozače kada prepozna automobil ispred ili na suprotnoj strani ceste. Ovo omogućuje sigurniju vožnju noću jer se duga svjetla ne moraju podešavati ručno kako bi se izbjeglo zasljepljivanje drugih vozača.

Evolucija sustava pomoći za duga svjetla

IFS smatra se razvijenim oblikom značajke aktivne sigurnosti HBA (High Beam Assist) kako bi se izbjeglo smanjenje vidljivosti drugih sudionika u prometu noću. Standardni HBA radi tako da privremeno onesposobi duga svjetla nakon što prepozna vozilo ispred ili vozilo koje se približava iz suprotnog traka. Budući da u potpunosti isključuje duga svjetla, to rezultira privremenim smanjenjem vidljivosti vozača, čak i na samo nekoliko sekundi.

IFS, s druge strane, uspješno rješava ovaj problem. Poput HBA, stalno drži upaljena duga svjetla. Nakon što prepozna vozila ispred, isključuje samo one dijelove dugih svjetala koji bi ometali vidljivost drugog vozača. Stoga IFS znači da maksimalna vidljivost za vozače IONIQ 6 ostaje neometana u svakom trenutku vožnje.

Učinkovita inovacija u tehnologiji prednjih svjetala

Duga svjetla često se smatraju mačem s dvije oštrice: iako osiguravaju vidljivost vozača koji ih koristi, dodatna vidljivost često ugrožava vozača iz nadolazećeg automobila ili automobila ispred.

IFS, međutim, dolazi s mogućnošću djelomične kontrole svjetla koja sprječava pojavu takvih zasljepljujućih efekata, osiguravajući najveću vidljivost bez neugodnosti drugim vozačima.

IFS tehnologija primijenjena je na modul dugih svjetala u svakoj od IONIQ 6 prepoznatljivih žarulja Parametric Pixel. Svaki modul dugih svjetala sadrži Matrix Beam LED koji usklađuje 8 IFS segmenata po lampi u nizu i stoga može ponuditi visoku i kvalitetnu vidljivost. Zahvaljujući raznolikosti izvora svjetlosti, IFS može precizno kontrolirati smjer i intenzitet svjetlosnih zraka.

Svjetlosni valovi koje generira Matrix Beam LED prolaze kroz dvije posebne leće koje kontroliraju uzorke snopa. Optička leća postavljena izravno ispred izvora svjetlosti stvara pravokutne matrične uzorke snopa. Ti uzorci zatim prolaze kroz leću slobodnog oblika koja projicira svjetlo na cestu ispred automobila. Snažna svjetla IFS-ovih učinkovitih LED dioda bila bi uzaludna bez pomoći ovih optičkih struktura.

Osiguravanje vidljivosti svih sudionika u prometu

Općenito govoreći, IFS funkcionira u tri koraka. Prvo, kamera okrenuta prema naprijed na vrhu vjetrobrana IONIQ-a 6 detektira položaj vozila ispred i šalje podatke o lokaciji i kutu kontroleru prednjih svjetala. Drugo, kontroler prednjih svjetala izračunava ‘zonu smetnji’ u kojoj će vidljivost drugih vozača biti smanjena i određuje odgovarajuća LED svjetla birajući između 16 IFS segmenata prednjih svjetala.

Konačno i posljednje, modul dugih svjetala isključuje odgovarajuće segmente koje je odredio regulator prednjih svjetala, ostavljajući ostale uključene. Rezultat je stalna, jasna vidljivost osigurana  za vozača IONIQ-a 6, a zasljepljujući učinak dugih svjetala spriječen je za ostale sudionike u prometu.

Prepoznatljivi IONIQ pikseli

Kao i nagrađivani IONIQ 5 model, IONIQ 6 implementira strategiju dizajna Hyundai Look koja svakom modelu daje jedinstven izgled, poput šahovskih figura. Integrira više od 700 parametarskih piksela na brojnim mjestima, kao što su prednja svjetla, stražnja kombinirana svjetla, prednji donji senzori, ukrasi ventilacijskih otvora i indikator središnje konzole, kako bi se ojačao identitet marke u cijelom vozilu. Implementiran u svaki IONIQ model, Parametric Pixel povezuje digitalnu i analognu eru kako bi približio generacije prema potpuno električnoj budućnosti.

Visoko postavljena kočna svjetla Parametric Pixel (HMSL) na stražnjem krilu imaju upečatljiv izgled prilikom kočenja. Kako bi se dodatno istaknula jedinstvenost IONIQ-a 6, novodizajnirana Hyundai ravna oznaka ‘H’ postavljena je na prednji i stražnji dio vozila.